Agility – för dig och din hoppfulla hund

Sugen på att prova på agility eller har du nyligen börjat träna och vill ta dig och din hund till nästa nivå? Nu finns chansen.
Vi erbjuder två kortkurser: en nybörjarkurs och en fortsättningskurs för dig som vill få de bästa verktygen för att lära din hund att flyga över de olika agilityhindren.

AGILITY NYBÖRJARE

FULLTECKNAD

Start: 2/8 kl 17.00-19.15, 2020
Vad: En kurs för nybörjare i agility. Ett samarbete mellan dig och din hund under roliga former! Vi provar på och diskuterar de olika hindren (hopp, tunnlar, slalom). Vilken belöning passar min hund? Hur belönar jag min hund bäst?
Antal tillfällen:
Tid:
2/8 (obs. kl 17.00-19.15), 5/8, 12/8 och 19/8, klockan 18.30-20.45
Plats:
Hallagården
Max antal deltagare:
Pris:
800 kr + eventuell medlemsavgift
Instruktör:
Anna Rydström + Tove Ask
Förkunskaper: Din hund ska ha fyllt minst 12 månader och kunna ”sitt” och ”stanna/stanna kvar” samt att du kan arbeta med din hund lös.
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Tillhör du en riskgrupp? Överväg då om du ska delta i kursen. Vi fikar utomhus.

AGILITY FORTSÄTTNING

ANMÄLAN STÄNGD

Start: 3/9, 2020
Vad: En kurs där vi tränar vidare utifrån vad du och din hund redan lärt er. Vi kommer att fokusera mer på kontaktfältshindren, dvs: gungan, balansen och a:et.
Antal tillfällen:
Tid:
3/9, 10/9, 17/9 och 24/9, klockan 18.30-20.30
Plats:
Hallagården
Max antal deltagare:
Pris:
800 kr + eventuell medlemsavgift
Instruktör:
Helen och Christer Mårtensson
Förkunskaper: Din hund ska ha fyllt minst ett år och ha gått ovanstående kurs ”agility nybörjare” eller motsvarande kurs.
nmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”