Allmänlydnadskurs med fys- och balansträning – start 13/10

Välkommen på kurs!

Inkallningar, hundmöten, störningar, belöningsplaceringar, stadgeövningar.

Som kursdeltagare på en allmänlydnadskurs får du som är en engagerad hundägare verktygen och de praktiska övningarna för att kunna ta ytterligare steg mot en god allmänlydnad. Är det något speciellt du och din hund behöver hjälp med så övar vi på det. På den här kursen tränar vi också hundens balans och bygger upp hans/hennes muskler och stabilitet. Hunden får bland annat öva på att stå och gå upp på så kallade ”halvbollar” och på ”diskar”.

ALLMÄNLYDNAD (med fys- och balansträning)

Vad: En kurs för dig som gått valpkurs och/eller vars hund lärt sig baskommandon och där husse/matte vill utvecklas ännu mer ihop med sin hund. På den här kursen tränar vi också hundens balans och bygger upp hans/hennes muskler. Hunden får bland annat öva på att stå och gå upp på så kallade ”halvbollar” och på ”diskar”.
Antal tillfällen: 6
När: Datum för kursen är som följer:
13/10, 20/10, 27/10, 1 /11 (OBS en tisdag), 10/11, 17/11 klockan 18.30-20.45
Var: Hallagården/Simrishamns Brukshundklubb
Max antal deltagare: 10
Pris: 900 kronor + eventuell medlemsavgift
Instruktör: Stina Rodenstam + medhjälpare
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”
Övrigt: Kursen hålls utomhus där vi kan hålla goda avstånd till varandra. Klä dig (och eventuellt din hund) efter väder. Vi har strålkastare på träningsplanen.