Kommande kurser – höst och vinter, 2021

Snart, snart öppnar anmälan för nya kurser. Några kurser har vi redan beslutat att hålla,
andra är ännu i snickeri- och utformningsfasen. Beroende av intresset och tillgång på instruktörer kommer vi att planera in ytterligare kurser. Hör gärna av dig om det är någon speciell kurs du efterfrågar. Är det flera som önskar lära sig ungefär samma sak så försöker vi i möjligaste mån att skapa ett upplägg som passar er.

Följande kurser kommer du som klubbmedlem* bli erbjuden att gå hösten/vintern, 2021:

• Valpkurs
• Unghundskurs
• Brukslydnad (start 8 september)
• Lydnadsagilitykurs (En lättsammare och lekfull form av lydnadsträning där agility och lydnad vävs samman.)
• Spårkurs (i vinter)
• Apporteringskurs

Exakta datum och klockslag för respektive kurs uppdateras efter hand liksom mer utförlig info kring kursinnehållet. Håll utkik här på klubbens hemsida och på våra sociala medier.

* Att bli medlem i Svenska brukshundklubben och Simrishamns brukshundklubb (förbundsavgift och lokal avgift) kostar 560 för ordinarie medlemskap. Då ingår en rad förmåner så som försäkring vid personolycksfall, tidningen Brukshunden, en mängd olika rabatter samt rätt att delta på prov, tävlingar, utställningar med mera.