Lydnadskurs för dig som kanske vill tävla i lydnad eller bruks – start 15/4

Vad: Kursen är för dig som vill fördjupa din inlärning och kanske funderar på att  börja tävla eller bara få ännu bättre lydnad på din hund. Vi kommer att titta närmare på de olika moment som ingår i tävlings- och brukslydnad.

Det är till exempel: linförighet, kvarliggande, apportering, inkallning.

Du bör ha gått någon fortsättningskurs och kunna ha hunden lös! Vi jobbar individuellt utifrån varje ekipages förutsättningar.
Antal tillfällen: 4
När:
15/4 18.30-20.00 (måndag)
22/4 18.30-20.00(måndag)
29/4 18.30–00 (måndag)
8/5 18.30-10.000 (onsdag)
Var: Hallagården/Simrishamns Brukshundklubb
Max antal deltagare: 6
Pris: 800 kronor
Instruktör: Anette A. Pålsson och Helené Nilsson
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”. Kursavgift och medlemsavgift ska vara betalda innan kursen startar. Du måste kunna visa upp ditt medlemskort och kvitto på betalningen.  Medlemsavgiften ska INTE betalas direkt till Simrishamns Brukshundklubb utan via Svenska Brukshundklubben.
Övrigt: Kursen hålls utomhus där vi kan hålla goda avstånd till varandra. Klä dig efter väder.