Medlemsmöte med omröstning

Hej alla klubbkompisar och medlemmar!

På tisdag 15 oktober klockan 19.00 är det medlemsmöte.
Är du ny i klubben eller har du aldrig varit med på något sådant förut?
Du är jätte-hjärtligt välkommen, mötet är till för ALLA klubbens medlemmar. Under mötet blir det bland annat information från ansvariga och diskussioner kring aktuella frågor. Vi ska också rösta i frågan om så kallad ”Avtalsinstruktör”.

Idag arbetar alla klubbens instruktörer helt ideellt och får alltså inte något betalt för att hålla kurser, men sedan 1998 finns möjlighet att bli så kallad avtalsinstruktör vilket öppnar för att kunna arvodera instruktören. Bidrar det till ökat och mer kvalificerat kursutbud, fler medlemmar och bättre ekonomi för klubben? Vilka är nackdelarna?

Brukshundklubbar runt om i Sverige har gjort olika vägval i denna fråga.
Läs gärna på i frågan genom att logga in på Brukshunden.se (har du glömt dina inloggningsuppgifter kontakta oss). Om du inte omdirigeras direkt efter inloggningen så klicka på ”Medlemssidor” och ”Tidigare nummer”. Välj nummer 1904 och bläddra fram till artikeln på sidan 26: ”Ha kul ihop, det betyder allt!” och artikeln på sidan 48: ”Ta betalt som instruktör?”

Dagordningen för hela medlemsmötet hittar du HÄR.
Väl mött!