Ny chans till att träna på tävling – 10/5

Tävlingssugen? Nu har du chansen – igen.

Simrishamns Brukshundklubb ordnar ännu en träningstävling i brukslydnad (alla klasser) och lydnad (alla klasser). Datumet blir denna gång 10/5. (Obs, vi har ändrat datum från den 3:e till den 10:e maj)

Träningstävlingen efterliknar i största möjliga mån en vanlig tävling. Tävlingsledaren kommenderar ekipagen och deltagarna poängsätts av auktoriserad och erfaren domare. Men du behöver inte vara supernervös – det är bara nästan på riktigt och vi stöttar och hejar på varandra. Träningstävlingen är ett jättebra sätt att få veta om det är läge att anmäla sig till en riktig tävling eller vilka bitar som behöver förbättras.

Antalet anmälda deltagare avgör om det finns tid för uppletande och budföring då vi får förhålla oss till mörkret.

TRÄNINGSTÄVLAN I BRUKSLYDNAD OCH LYDNAD
Vad: Träningstävlan i brukslydnad (alla klasser) och lydnadslydnad (alla klasser).
r: 10 maj med start klockan 18.00
För vilka: För alla medlemmar i SBK med ambitioner att tävla med sin hund i bruks och/eller lydnad. Obs. Medlemmar i SimBK har förtur till platserna.
Pris: 40 kronor för ekipage tävlande för SimBK. Övriga SBK-ekipage: 50 kronor. Swisha: 123 422 53 14 och ange ditt namn samt ”Träningstävling”. Eller betala kontant på plats.
Anmälan: Görs genom att skicka ett mejl till simbk@simbk.se. Ange då vilken klass du vill tävla i samt vilka moment (obs. högst fem moment). Glöm inte att meddela ditt namn. Sista dag för anmälan är 5 maj.
Domare: Birgitta Wallin
Tävlingsledare: Stina Rodenstam.