Ny valpkurs med start 2 september

FULLTECKNAD

Välkommen på valpkurs! Under 4 intensiva veckor lär vi oss i en liten grupp att kunna slappna av och intressera oss för husse/matte även i närheten av andra hundar och där spännande eller lite läskiga saker händer.

Vi tränar på att få en fin kontakt mellan husse/matte och valp, på att komma när husse eller matte ropar och på att stanna kvar. Tillsammans utforskar vi världen.

Kursen är för dig som har en valp på 3-6 månader (cirka).

In och anmäl dig och din hund. Anmälan görs via formuläret under fliken “kurser” på hemsidan. OBS! Kursavgift och ev. medlemsavgift ska vara betald innan kursstart, den 2/9.

När: Datum för kursen är som följer:
2/9, 9/9 16/9 och 23/9 klockan 19.00 – 21.15
Max antal deltagare: 6
Instruktör: Agneta Månsson + Berith Lindberg
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Tillhör du en riskgrupp? Överväg då om du ska delta i kursen. Kursen hålls utomhus. Klä dig (och eventuellt din hund) efter väder.