Säsongstart för ”tisdagsträffen” – 14/3

Nu drar vi igång ”Tisdagsträffen” igen.
Den 14 mars, klockan 18.30 är det säsongstart.

Vad är då tisdagsträffen?
Det är en ingen vanlig tisdag, utan dag i veckan då vi har öppet mellan klockan 18.30 och 20.00.
Under hela tiden finns en ansvarig för klubben på plats. Titta efter värden med gul väst och var inte rädd för att fråga om du vill ha tips, hjälp eller undrar över något. Alla tränar vad de vill på sin egen nivå. Det är okej att bara fika och umgås också. Kom med eller utan hund. Det är helt gratis att delta i ”Tisdagsträffen”. Men tänk på: för att du och din hund ska vara försäkrad när ni är på klubben, måste du vara medlem.

Vissa tisdagar har vi ”temakvällar”. Några är redan inplanerade. Den 21/3 informerar vår domare Birgitta Wallin om regelrevideringarna i lydnad och bruks
Samma datum kommer även domare Christer Mårtensson kommer att informera om rallylydnadens revideringar.

Den 4 april klockan 18.30 kommer veterinär Ann Gånheim att informera om ’första hjälpen’ för din hund och andra viktiga saker att tänka på för att våra hundar ska undvika faror och må bra.