Sommarens valpkurs – här är datumen

Upp och hoppa alla valpar och unghundar! Sommarens roliga valpkurs är här.

Vi tränar i liten grupp under sex kurstillfällen på att få en fin kontakt mellan husse/matte och valp, att komma när matte eller husse ropar och på att kunna stanna kvar. Tillsammans utforskar vi världen.

Vill du och din valp (kursen är även öppen för unghundar) fortsätta träna och lära er fler saker, kan du anmäla dig till påbyggnadskursen ”Fortsätt med din valp/unghund”. Du som gått ovanstående valpkurs får den till rabatterat pris.

In och anmäl dig och din hund. Anmälan görs via formuläret under fliken ”kurser” på hemsidan. OBS, begränsat antal platser.

Vad: En kurs för dig som har en valp eller unghund och ska starta ditt hundliv. Kanske är det din första hund eller din sjunde, spelar ingen roll. Välkommen!
När: Två gånger i veckan. Datum för kursen är som följer:
29/6, 2/7, 6/7, 9/7,13/7 och 16/7 klockan 19.00-21.00.
Var: Hallagården/Simrishamns Brukshundklubb
Max antal deltagare: 9
Pris: 900 kronor + eventuell medlemsavgift
Instruktör: Jana Ericson + Helen Mårtensson + Berith Lindberg
Anmälan: Görs via formuläret under fliken ”kurser”
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens
(SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Tillhör du en riskgrupp? Överväg då om du ska delta i kursen.

FORTSÄTT MED DIN VALP/UNGHUND

Vad: En kurs för dig som gått ovanstående kurs eller har en valp eller unghund som redan kommit en bit i sin vardagslydnadsträning.
När: Datum för kursen är som följer:
27/7, 30/7, 3/8 6/8, 10/8 och 13/8 klockan 19.00-21.00.
Var: Hallagården
Pris: 650 kronor (rabatterat pris för dig som gått ovanstående valpkurs) Ord.pris 800 kronor + eventuell medlemsavgift
Instruktör: Jana Ericson + Helen Mårtensson
Anmälan: Görs via formuläret under fliken ”kurser”