Spårkurs för nybörjare – start 17/1

FULLTECKNAD

Vill du lära din hund att spåra? Nu startar vi en spårkurs för nybörjare. En härlig start på året att komma ut i skog och på fält med sin bästa vän och låta den arbeta med sin fantastiska nos. Kursen passar alla hundar oavsett ras, men du bör ha gått som minst valpkurs med din hund.

Du kan läsa mer om att spåra med hund på SBK:s hemsida.

Vad: Kursen är för dig som vill lära dig grunderna i att spåra med hund. Spår är en bruksgren där hunden följer den vittring som avgetts efter att en person gått i terrängen. I spåret ska hunden (när den förstått spårarbetet) även markera utlagda apporter (träpinnar).
När:  Alla praktiska kurstillfällen kommer att hållas på söndagar med start kl.10.00, men vi börjar kursen med ett teoripass måndag 17/1 kl. 18.30.
Övriga datum: 23/1, 30/1, 6/2 och 13/2 klockan 10.00-12.00.
Plats: Meddelas i god tid av instruktören.
Max antal deltagare:
Pris:  1200 kr + eventuell medlemsavgift
Instruktör:
Anette A. Pålsson + medhjälpare Helena Jönsson
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”  FULLTECKNAD
Övrigt:
Observera att Simrishamns Brukshundklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Är du inte vaccinerad? Överväg om du ska delta på kursen.