Torsdagsträningar i april

I vintras och den mörkaste tiden började klubben att på prov testa intresset för att ordna gemensamma träningstillfällen under vardag, dagtid. Utmaningen ”Fem torsdagar till jul” avverkades raskt och det kom allt fler hundar, hussar och mattar – över tio ekipage per tillfälle.

De öppna torsdagsträningarna är till för alla medlemmar som vill träna lydnad och/eller brukslydnad med sin hund – oavsett om man är nybörjare eller tränar på högre nivå. Träningen är gratis. Vi gör övningar tillsammans och var för sig, men var och en tränar efter sin förmåga. Vi hjälps åt.

Nu är ljuset på himlen tillbaka även framåt kvällen men eftersom intresset varit så stort blir det två torsdagsträningar även i april.

Tid: 4/4 och 18/4, klockan 10-12
Plats: Hallagården, appellplanen

Arne Jönsson och Pelle Andersson finns på plats. Obs. Skott kan förekomma så meddela om din hund är ovan eller känslig för detta.