Träna på att tävla i lydnad och brukslydnad

Den 14:e september arrangerar Simrishamns Brukshundklubb en träningstävling i brukslydnad (alla klasser) och lydnad (startklass och klass 1). Träningstävlingen efterliknar i största möjliga mån en vanlig tävling. Tävlingsledaren kommenderar ekipagen och deltagarna poängsätts av auktoriserad och erfaren domare. Men du behöver inte vara supernervös – det är bara nästan på riktigt och vi stöttar och hejar på varandra. Träningstävlingen är ett himla bra sätt att få veta om det är läge att anmäla sig till en riktig tävling eller vilka bitar som behöver förbättras.

TRÄNINGSTÄVLAN I BRUKSLYDNAD OCH LYDNAD
Vad: Träningstävlan i brukslydnad (alla klasser) och lydnadslydnad (startklass och klass 1).
r: 14 september med samling klockan 18.00 på Hallagården
För vilka: För alla medlemmar i SBK med ambitioner att tävla med sin hund i bruks och/eller lydnad. Obs. Tävlande (officiella tävlingar) medlemmar i SimBK har förtur till platserna.
Pris: 40 kronor för tävlande medlemmar i SimBK för övriga SimBk-medlemmar och SBK-medlemmar: 50 kronor. Swisha: 123 422 53 14 och ange ditt namn samt “Träningstävling”.
Anmälan: Görs genom att skicka ett mejl till simbk@simbk.se. Ange då vilken klass du vill tävla i samt ditt namn. Anmäl dig senast 11:e september. Välj som mest 5 moment du vill prova och få betygsatta. (Om det blir relativt få deltagare kan däremot hela klassen med samtliga moment genomföras, om du vill.)
Domare: Birgitta Wallin
Tävlingsledare: Stina Rodenstam.