Årsmötet skjuts upp tills senare i vår

I väntan på vaccinet som ska skydda oss mot covid-19 har Simrishamns Brukshundklubbs styrelse tagit ett beslut. Beslutet om att skjuta upp årsmötet, som skulle ha hållits den 16 februari i år, fattades på ett extrainsatt möte strax innan nyår.

Med hänsyn till våra medlemmar, rådande restriktioner och för att dämpa smittspridningen av corona i stort, vill vi ta det säkra före det osäkra och väljer att inte hålla mötet nu i februari.

SBK har beslutat om dispenser från våra normalstadgar vilket gör att vi kan flytta fram mötet. Vi föredrar att hålla mötet fysiskt, särskilt som en digital lösning troligtvis hade resulterat i att flera medlemmar inte kunnat delta.
Nytt datum för årsmöte meddelas i god tid. Kallelse ska enligt föreskrifterna skickas ut via e-post och annonseras på hemsidan senast 21 dagar innan mötet.

OBS! Årets klubbmedlem/funktionär för år 2020 är utsedd. Tack för alla nomineringar! Vem det blev? Det avslöjas på just årsmötet. Personen i fråga uppmärksammas då lite extra.