Välj rätt spår – anmäl dig till vår spårkurs (den passar alla)

OBS! KURSEN ÄR FULLTECKNAD

Välkommen på kurs. Vill du lära din hund att spåra eller lära den att spåra bättre än vad den redan kan? I februari startar vi en spårkurs. En härlig start på året att komma ut i skog och på fält med sin bästa vän och låta den arbeta med sin fantastiska nos. Kursen passar alla hundar oavsett ras och oavsett om de spårat eller inte förut. Spåren anpassas efter varje ekipage.

Du kan läsa mer om att spåra med hund på SBK:s hemsida.

Vad: En kurs som passar alla. Kursen är för dig som vill lära dig grunderna i att spåra med hund eller för dig som redan spårat ett litet tag, till exempel om du gått vår tidigare spårkurs. Instruktören anpassa spåret efter dina förkunskaper. Spår är en bruksgren där hunden följer den vittring som avgetts efter att en person gått i terrängen. I spåret ska hunden (när den förstått spårarbetet) även markera utlagda apporter (träpinnar).
När:  Kursens startdatum har skjutits fram pga snö. Alla kurstillfällen kommer att hållas på söndagar med start kl 10.00. Klara datum: 28/2, 7/3, 14/3, 21/3 + ytterligare en söndag.
Plats: Meddelas i god tid av instruktören.
Max antal deltagare:
Pris:  1000 kr + eventuell medlemsavgift
Instruktör:
Birgitta Wallin + Helena Jönsson
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser” FULLTECKNAD
Övrigt:
Observera att Simrishamns Brukshundklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19.