Häng med på helgläger 2021

FULLTECKNAT

Vi upprepar fjolårets succé! Under en koncentrerad sommarhelg finns möjlighet för dig att träna och aktivera din hund tillsammans med andra engagerade hundvänner. Allt till en kostnad för endast 100 kronor.

Behöver du störningsmoment i form av andra hundar samt tips och hjälp av andra hundägare? Då är detta något för dig.

Lägrets innehåll bestäms av deltagarna själva. Det kan vara: uppletande, hundmöte, inkallning, kommendering, platsliggning, rally, agility – eller vad helst du och din hund är intresserade av och/eller behöver träna mer på. Med andra ord: träna det du behöver och vill tillsammans med nya och gamla hundvänner.

Du behöver vara medlem i SBK och eftersom helglägret inte är någon kurs bygger upplägget på att vi hjälper varandra och utbyter erfarenheter. Det betyder inte att du behöver ha stor erfarenhet av hundträning, men som deltagare behöver du vara självgående och ta ansvar för din egen träning.

Förra årets helgläger samlade över 20 ekipage, såväl ”hemma-ekipage” som sbk:are i övriga delar av Skåne och från Blekinge.

Helglägret 2021

• Vi träffas på Hallagården fredagen den 9/7 kl 18.00.
• Lördag och söndag 10 – 11/7 börjar vi klockan 09.30. Var och en  stannar och tränar hund och umgås så länge den vill.
• Kostnad för hela helgen är 100 kronor. (Obs du behöver vara medlem i SBK).
Klubbens bankgiro-nummer: 458-1500
Klubbens Swish-nummer: 123 422 53 14
• Märk inbetalningen med “Helgläger” och ditt namn så underlättar du för vår kassör.
• Klubben bjuder på kaffe/te. Önskad mat och fika tar du med dig själv. På lördagskvällen tänder vi grillen om vädret tillåter.

Låter detta intressant anmäl ditt intresse via formuläret under fliken “kurser”. Lägret är FULLTECKNAT, men du kan stå som reserv, om du vill. Skicka då ett e-postmeddelande till simbk@simbk.se Senaste anmälan: 30/6. Efter anmälan får du mer information via e-post.