Prova på nya hundsporten hoopers – gratis!

Söndagen 25:e juli kommer Eva Hall, instruktör från Sjöbo till oss på Simrishamns Bk. Eva, som har stor erfarenhet av bland annat rallylydnad och nu även engagerat sig i den nya hundsporten hoopers introducerar och låter oss prova på just det senare. Hoopers är en hundsport/hundaktivitet där målet är att bemästra en hinderbana bestående av så kallade ”hoops” (bågar på engelska), tunnlar, tunnor och staket. Till skillnad från agility som kan kräva en hel del kondition från föraren och en hund som kan och får hoppa, passar hoopers även lite äldre och tyngre och kortbentare hundar, ja, precis alla raser. Hunden behöver inte hoppa och husse/matte inte springa så mycket. Däremot krävs som vanligt ett gott samarbete mellan hund och människa.

Vill du prova på hoopers?
Anmäl dig då till prova-på-dagen med Eva. Sektioner av bågar sätts upp på klubbens appellplan vid Hallagården. Prova-på-dagen är öppen för alla medlemmar i Simrishamns Bk.

Vi kommer att vara indelade i tre olika grupper. Du kan önska vilken grupp du vill tillhöra, men Eva sätter i slutändan ihop grupperna så de fungerar optimalt. Vill du bara titta på? Du kan också anmäla dig som åskådare. I detta fall lämnar du din hund hemma eller i bilen om värmen tillåter. Obs att det finns ett begränsat antal platser för såväl deltagare som publik. Se upplägget nedan.

GRUPP 1: Kl 10.00
GRUPP 2: Kl 12.00
GRUPP 3: Kl 14.00 – denna grupp är i första hand till för våra instruktörer och medhjälpare.

Max 6 deltagare per grupp. Max fyra åskådare per grupp.
Sista anmälningsdag: 19/7 OBS. BINDANDE ANMÄLAN Anmäl dig som vanligt via anmälningsformuläret under fliken ”kurser” på hemsidan. I meddelandefältet kan du skriva om du vill vara deltagare eller åskådare och önska vilken grupp du vill tillhöra.
Platserna tillsätts i turordning efter inkommen anmälan. Allt är gratis!

• Läs mer om hoopers på svenska hoopersklubbens hemsida.