Så får du hunden att komma när du kallar

“KOM” eller “HIT“!? Det har ingen betydelse vilket kommando eller ord man använder, men var konsekvent.
Alla vill ha en bra och säker inkallning, men nog – handen på hjärtat – känner vi igen oss i att ofta eller någon gång stå och kalla, men till slut tappa både tålamod och humör? “Men för f-n, kom nu har jag sagt!”

Vill du få grunderna för en bra inkallning eller förfina det du och din hund redan lärt er? Välkommen till vår temakurs. Vi hjälper er individuellt och ger er den hjälp just ni önskar och behöver.

Start: Söndag 18/4
Vad: Temakurs i inkallning
Antal tillfällen:
Tid:
18/4, 25/4, 2/5, 9/5, 16/5 , klockan 17.00-19.15
Plats:
Hallagården
Max antal deltagare:
6 (Vi är än så länge begränsade av restriktioner och kan bara ta emot ett visst antal deltagare)
Pris:
900 kr + eventuell medlemsavgift
Instruktör:
Jana Ericson + Heléne Nilsson
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Tillhör du en riskgrupp? Överväg då om du ska delta i kursen.