Ny valpkurs startar i maj

FULLTECKNAD

Välkommen på valpkurs i maj/juni.

Vi lär valpen att kunna slappna av och intressera sig för husse/matte även med andra hundar i blick- och doftfånget och där spännande eller lite läskiga saker händer.

Vi tränar på att få en fin kontakt mellan husse/matte och valp, på att komma när husse eller matte ropar och på att stanna kvar. Vi leker och tillsammans utforskar vi världen.

Kursen är för dig som har en valp på 3-6 månader (cirka).

När: Datum för kursen är som följer:
17/5, 24/5, 31/5, 7/6 och 14/6 klockan 18:30-20:00.
Max antal deltagare: 6 (Vi är än så länge bundna av restriktioner och kan bara ta emot ett visst antal deltagare)
Instruktör: Stina Rodenstam + medhjälpare
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser” FULLTECKNAD
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Tillhör du en riskgrupp? Överväg då om du ska delta i kursen. Kursen hålls utomhus där vi kan hålla goda avstånd till varandra. Klä dig (och eventuellt din hund) efter väder.