Söker du ny kurs? Gå vår introduktionskurs för sök

Aktivera sin hund kan man göra på många sätt, varför inte lära den att söka efter människor som till exempel husse, matte, barn eller barnbarn?

I kursen, som är på fyra gånger, går vi igenom de allra första stegen till hur man lär upp och motiverar en hund till att söka efter personer, specifika dofter eller föremål. Hundar älskar att jobba med sin magiska superkraft – nosen! Att gömma sig är också en rolig lek för såväl vuxna som barn.

Kursen lär er deltagare att på egen hand kunna utföra enkla sök-övningar med er hund.
Alla kurstimmar bedrivs utomhus. Ta gärna med egen fika.

Start: 25/5, 2020.
Vad: Nybörjarkurs/introduktion till sök. Vi lär hunden att söka upp personer och föremål.
Antal tillfällen: 4
Tid: 25/5, 1/6, 8/6 och 15/6 klockan 18.30-20.00
Plats:
Hallagården, Simrishamns Brukshundklubb (om inget annat anges)
Max antal deltagare:
6 (minst fyra anmälda krävs för att kursen ska starta)
Förkunskaper: Ni bör ha gått valp- eller grundkurs/unghundkurs
Pris:
650 kr + eventuell medlemsavgift
Instruktör:
Anette A. Pålsson + medhjälpare Helena Jönsson
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Läs mer här.