Allmänlydnad med fokus på inkallning – start 23/5

Tjoho! Det blir en fortsättning på den nu avslutade temakursen i inkallning.

Utöver att försvåra inkallningarna genom olika störningar så får deltagarna ta ytterligare steg mot en god allmänlydnad. Vi tränar bland annat på möte med andra hundar, att gå fint i koppel och stadgeövningar.

ALLMÄNLYDNAD MED FOKUS PÅ INKALLNING

Vad: En kurs för dig vars hund lärt sig baskommandon och där husse/matte vill utvecklas ännu mer ihop med sin hund. Din hund ska ha lärt sig förstå ditt kommandoord för inkallning.
Antal tillfällen: 5
När: Datum för kursen är som följer:
23/5, 30/5, 6/5, 13/5, 20/5 klockan 10.00-12.00 (cirka).
Max antal deltagare: 6 (Vi är än så länge bundna av restriktioner och kan bara ta emot ett visst antal deltagare)
Pris: 800 kronor + eventuell medlemsavgift Obs. deltagare som gått vår temakurs i inkallning har förtur till platserna.
Instruktör: Jana Ericson + Heléne Nilsson
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Tillhör du en riskgrupp/ ännu inte vaccinerad? Överväg då om du ska delta i kursen. Kursen hålls utomhus där vi kan hålla goda avstånd till varandra. Klä dig (och eventuellt din hund) efter väder.