Träningstävlan – nästan som på riktigt

Tävlingssugen? Nu har du chansen.
Dags att göra sig fin och visa upp vad man lärt sig!

Den 8 juni anordnar Simrishamns Brukshundklubb en träningstävling i brukslydnad (alla klasser) och lydnad (startklass och klass 1). Träningstävlingen efterliknar i största möjliga mån en vanlig tävling. Tävlingsledaren kommenderar ekipagen och deltagarna poängsätts av auktoriserad och erfaren domare. Men du behöver inte vara supernervös – det är bara nästan på riktigt och vi stöttar och hejar på varandra. Träningstävlingen är ett jättebra sätt att få veta om det är läge att anmäla sig till en riktig tävling (när de öppnar) eller vilka bitar som behöver förbättras.

Antalet anmälda deltagare avgör om det finns tid för uppletande och budföring då vi får förhålla oss till mörkret.

TRÄNINGSTÄVLAN I BRUKSLYDNAD OCH LYDNAD
Vad: Träningstävlan i brukslydnad (alla klasser) och lydnadslydnad (startklass och klass 1).
r: 8 juni med start klockan 18.00
För vilka: För alla medlemmar i SBK med ambitioner att tävla med sin hund i bruks och/eller lydnad. Obs. Medlemmar i SimBK har förtur till platserna.
Pris: 50 kronor. Inbetalningen ska vara gjord senast 1 juni. Swisha: 123 422 53 14 och ange ditt namn samt ”Träningstävling”.
Anmälan: Görs genom att skicka ett mejl till simbk@simbk.se. Ange då vilken klass du vill tävla i samt ditt namn. Anmäl dig senast 1 juni.
Domare: Birgitta Wallin
Tävlingsledare: Stina Rodenstam.