Inga fler tävlingar på klubben i år

Det blir inga fler tävlingar arrangerade av Simrishamns Brukshundsklubb i år. Jättetråkigt, men ni förstår anledningen.

Distriktsstyrelsens verkställande utskott, SBK Skåne, beslutade den 29 oktober att prov och tävlingar i alla grenar ska ställas in med omedelbar verkan. Distriktet uppmanar alla lokalklubbar att följa rekommendationerna och beslutet. Beslutet gäller tills vidare eller tills annat meddelas.

Simrishamns Brukshundklubb väljer att inte arrangera någon av de tävlingar som planerats in under vintern eller varit under planeringsstadie. Det gäller spårtävlingen som skulle ha ägt rum 21:e och 22:e november och klubbmästerskapen i rallylydnad som var på förslag att hållas i mitten av december.