Inställda aktiviteter efter skärpta råd gällande smittspridning

Tyvärr behöver vi återigen ställa in en rad aktiviteter.
Detta med anledning av Region Skånes och Folkhälsomyndighetens rekommendationer för hur människor i Skåne just nu bör agera utifrån det faktum att smittspridningen drastiskt ökar.

SBK Skånes distriktsstyrelse har också i samråd med distriktets HUG (hundägarutbildningsgruppen) gått ut med uppmaningen till de skånska lokalklubbarna att ställa in all kursverksamhet fram till 17:e november och eventuellt längre.

På Simrishamns Brukhundklubb kommer vi därför inte organisera
Tisdagsträffen med värd eller någon Öppen torsdagsträning förrän tidigast efter 17:e november.

Vill man träffas eller träna på klubben ihop med en kompis under denna period är man självklart välkommen, men någon organiserad träning i grupp blir det inte. Vi vill ta vårt ansvar och göra vårt bästa för att undvika att fler insjuknar i covid-19.

Vi har en pågående valpkurs. Information kring hur eller om den ska genomföras meddelas kursdeltagarna. Var vänlig och håll ordentligt avstånd till valpkursarna de tillfällen de har sin träning.