Sök vår fortsättningskurs i sök

Hundar älskar att jobba med sin magiska superkraft – nosen! Att gömma sig är också en rolig lek för såväl vuxna som barn. I sök ska hunden hitta och markera människor som är mer eller mindre dolda i terrängen.

Den här kursen är lämplig för dig som tidigare gått vår introduktionskurs i sök eller som har en hund som på annat sätt lärt sig grunderna för sök.

Nu höjer vi svårighetsgraden. Kursen innehåller ingen teori utan endast praktiskt arbete. Alla kurstimmar bedrivs utomhus i skogsmiljö. Ta gärna med egen fika.

Start: 17/1, 2021.
Vad: Fortsättningskurs i sök.
Antal tillfällen: 4
Tid: 17/1, 24/1, 31/1 och 7/2 klockan 10-12
Plats:
Meddelas i god tid av instruktören.
Max antal deltagare:
6 (minst fyra anmälda krävs för att kursen ska starta)
Förkunskaper: Ni bör ha gått vår introduktionskurs eller motsvarande kurs i sök.
Pris:
1000 kr + eventuell medlemsavgift
Instruktör:
Anette A. Pålsson + medhjälpare
Anmälan: Görs via formuläret under fliken “kurser”
Övrigt: Observera att Simrishamns Brukshundsklubb följer Svenska Kennelklubbens (SKK) och Svenska Brukshundklubbens (SBK) samt Folkhälsomyndighetens direktiv gällande covid-19. Läs mer här.