Nya kurser och massor av träningsnyheter

En fortsättningskurs, för dig som redan gått någon kurs med din hund, startar i slutet av maj. Anmäl dig via formuläret under fliken ”Kurser” på hemsidan.

Och du – glöm inte att det fortfarande går att anmäla sig till Anitakursen.

I slutet av sommaren börjar också en ny valpkurs, en vardagslydnadskurs, en kurs i rallylydnad samt ytterligare en populär nosaktiveringskurs. Vill du träna innan dess? Såklart! Tisdagskvällar eller torsdagsdagar är perfekta dagar.

Tisdagsträning börjar med start den 7 maj och håller på maj ut till att börja med. Klubbstugan är då öppen från klockan 19-20 och någon från klubben finns på plats. Alla tränar efter egen förmåga.

De öppna torsdagsträningarna mellan klockan 10-12 pågår varannan vecka även i maj, den 2:e och 16:e, närmare bestämt. Välkommen då!

7 maj klockan 19 anordnar klubben också en träningstävling i brukslydnad och vanlig lydnad, alla klasser. Domare och tävlingsledare ställer upp för att i möjligaste mån efterlikna en verklig tävlingssituation. Välj max 5 moment du vill få bedömda. Anmäl dessa i förväg genom att mejla till simbk@simbk.se.  Kostnad för klubbmedlem: 20 kronor per ekipage. Övriga: 40 kronor.